maandag 3 september 2012

Verrassingspakketje van bladerdeeg


Met dit recept kun je letterlijk alle kanten op. Ik had mijn koelkast vol liggen, want we hadden net een verjaardag achter de rug. Natuurlijk - je kent het wel - veel te veel in huis gehaald, maar weggooien is zonde, dus recepten zoeken waarbij je je ingrediƫnten kunt gebruiken die je in de kastjes, ijskast en vriezer hebt.
Een heel breed recept dus, hierbij de beschrijving van hoe ik hem heb gemaakt.

Verrassingspakketje van bladerdeeg
Benodigdheden:
- Bladerdeeg
- Roomkaas met ananas/perzik
- Bloemkool (voorgekookt)
- Grillworst

Laat de bladerdeegplakjes ontdooien, smeer de roomkaas erop, dan de bloemkool en de grillworst erin. Klein beetje vochtig maken en een beetje geraspte kaas eroverheen. 

Twintig minuutjes in de oven op 200 graden en smullen maar!

Zelf heb ik vaak voorgekookte groentes in mijn vriezer liggen van eerder gemaakte (te grote) maaltijden, heb je dit niet is het handig om wel even de kook over je groente te laten gaan.

Variatietips:
De roomkaas heb je in allerlei smaken, deze kun je uiteraard ook vervangen door Boursin of een soortgelijke kruidenkaas.
Bloemkool en grillworst kun je vervangen door iets wat je op dat moment in huis hebt, of wat je lekker lijkt. Bijvoorbeeld spinazie met kip, asperges met zalm.

Goedgekeurd door mijn gezin en gasten die hier aten. (Drie volwassenen en twee peuters)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten