maandag 10 september 2012

Sabra Ovenschotel

Doordat ik de Sabra producten mag uitproberen heb ik kennis gemaakt met de houmous. Hier zijn ook veel recepten van te vinden, maar deze heb ik vanavond een variatie van de ovenschotel gemaakt die op de internationale website staat. Ook is mijn recept maar voor drie personen, want we zijn maar met z'n drietjes hier in huis.

Benodigdheden:
Sabra Ovenschotel
- Een bakje Sabra
- Drie eieren
- Olijfolie
- Kleine tomaatjes van het balkon (mogen ook andere tomaten zijn)
- Paprika van het balkon (mag ook een andere paprika zijn)
- Zoete paprikasnippers

Vet de ovenschaaltjes in met olijfolie en verdeel de Sabra over de schaaltjes. Maak een kuiltje in de Sabra en breek het ei daarin. Zorg ervoor dat de dooier heel blijft!

Snijd de tomaten en paprika in stukjes en strooi ze over de Sabra.

Plaats de ovenschoteltjes 15 minuten in de oven op 200 graden. Als het ei gaar is, haal je de schoteltjes uit de oven. Strooi zoete paprikasnippers over de schotels en dien het op.

Variatietips:
Doe er olijven doorheen of gebruik een andere smaak Sabra.
Zelf zou ik het de volgende keer sneller maken in een grotere ovenschotel en meer Sabra gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten