donderdag 6 september 2012

Couscous met groenten-kruidenkaassausje

In principe is deze maaltijd vrij snel klaar, het snijden is het meeste werk. Ik maak graag gebruik van mijn blender en van mijn wok. Die zou ik niet graag willen missen in mijn keuken. Evenals goede messen, daar kan ik ook niet zonder.
Prei, tomaat, lente-ui en kruidenkaas

Benodigdheden
Twee preien
Drie lente-uitjes
Drie tomaten
Olijfolie
Spekreepjes
Kruidenkaas
Bouillonblokje
Water
Couscous


Begin met het snijden van de groenten, de preien in ringetjes en de uitjes in stukjes. Pureer de tomaten met behulp van een blender.
Zet een pan met water op en doe daar een bouillonblokje bij. Zet ondertussen een wok op het vuur met een beetje olijfolie. Laat het even warm worden en doe de spekjes in de wok, even later doe je de uitjes erbij. Na een minuut of 5 kun je de prei en de tomatensaus toevoegen.
Intussen kookt je bouillon en kun je het over je couscous doen. Nog vijf minuten later roer je de couscous met een vork door en voeg je het bakje kruidenkaas toe aan de groenten. Even doorroeren en eten maar!

Variatietips 
Aangezien mijn man dolgraag vlees eet heb ik er spekjes doorheen gedaan, maar het is in dit geval niet echt nodig om vlees toe te voegen. Ook kun je de couscous vervangen door pasta. Ik heb lente-uitjes gebruikt, maar een gewone ui volstaat ook prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten